vrijdag 29 maart 2013

klus 31 - de kledingkast en de stofzuiger

Vandaag schreef ik al heerlijk enthausiast over mijn super lange weekend. Deze wilde ik optimaal benutten, dus na het doen van de boodschappen ging ik naar de zolder. Naar de kledingkast (of beter gezegd kamer). Ik heb daar voor de kast gestaan mezelf ernstig staan bedenken hoe dit aan te pakken. Het leek heel simpel, alles eruit op stapels op de grond. Maar dan moest eerst de stofzuiger te hand worden genomen.

Maar het plan is dus alles uit de kast, gelijk een nieuwe (logischere indeling maken), selecteren wat weg kan / mag en de rest strijken (waar nodig) opvouwen en terug in de kast.
De stapels liggen op de grond ondertussen, morgen weer een dag. Ik denk dat ik het hele weekend hier wel mee bezig ga zijn namelijk. Maar de vloer moest worden gestofzuigerd - en eerlijk is eerlijk mijn man stofzuigert eigenlijk altijd want ik heb er eigenlijk een grootje hekel aan. Maar die is aan de arbeid, dus ik heb de stofzuiger beneden gehaald en de zolder even onder handen genomen.

Vervolgens alles (redelijk geordernt op stapels op de vloer neergelegd) en vooral bedacht hoe ik dit handiger in kan en ga delen. Plan is er, dus de eerste 4 stapels zijn ook alweer in de kast. (morgen komen over dit deel foto's).

Maar het werd tijd voor een kleine pauze (vond ik zelf tenminste). Dus ik met stofzuiger naar beneden en een kopje thee gezet. Maar het viel me op hoe vies zo'n stofzuigerkop eigenlijk is. Internet leerde me dat ik overal word geadviseerd om een nieuwe te kopen, maar ik heb nog een 2e bijgeleverd gekregen bij de stofzuiger 6 jaar geleden, die welliswaar nog ongebruikt in de kast ligt, dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken. Ik heb een grote emmer met een B.lue W.onder groen sopje gemaakt (als zelfs de kliko er schoon van schijnt te worden, dan ook mijn stofzuigerkop. Alles even flink laten weken, beetje zitten pielen en kijken wat nu het handigste werkte (in mijn geval was dit de achterzijde van een aardappelschilmesje). Een volle emmer met zeer smerig water en een half uur verder kan ik jullie mededelen dat het op de verwarming ligt te drogen. Want ik geloof dat ik succesvol te werk ben gegaan.

Kijk en oordeel zelf maar.

Dit is de stofzuigerkop zoals ik opmerkte dat die vies was (oke toegegeven, had de haartjes en stofjes van nu nog niet verwijderd).
Op de achtergrond de losse stofjes en haartjes al verwijderd. Voorin een emmer met zeer smerig water, nadat het geheel een half uurtje in de week stond.


Het pielen en frunniken

En het eind resultaat, niet helemaal schoon maar vergeleken met eerst een hele verbetering. Vooral het vettige wieltje en binnenkant van de mond zijn weer goed schoon. Nu even kijken hoe het gedroogd is, maar ik vind het tot nu toe een geslaagde klus.

1 opmerking:

  1. WAUW!!! Goede actie. Ik zal hem eens even onthouden als het hier zover is. Mijn stofzuigerkop is nog niet zo erg er aan toe, maar ja de stofzuiger is dan ook nog niet zo oud :D

    Fijne paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Inge