maandag 25 maart 2013

klus 28 - een schone computer

Tenminste aan de binnenkant dan :) de buitenkant wil ik nog een keer echt goed aanpakken, maar daarvoor moet ik toch echt wel op zoek naar een klein busje met lucht om ook tussen de toetsen eens flink schoon te maken.

Maar de laptop zelf was ook wel toe aan een opschoonbeurt. Ik plande net als gisteren een tijd van 30 minuten om dit te gaan klaren. Maar deze gingen pas in op het moment dat alles in de startblokken stond.

Dus kopje thee binnen handbereik. De externe harde schijf al aangekoppeld en starten maar.
Als eerste haalde ik alle foto's over naar de externe harde schijf, zo de eerst 2,3 Gb is weer van de computer af.

Ik deelde mijn mail in verschillende mapjes in, maar dit is niet geheel afgerond nog, dus moet nog een keer vervolgd worden. Daarna kwam de CC-cleaner aan de beurt. Dit vind ik een zeer handig programma (en vooral makkelijk in het gebruik). 978 MB verwijderd, hmmm alle kleine beetjes helpen.

Door naar het volgende scherm. Schijnbaar had ik namelijk ook wat fouten, dus ook gelijk maar hersteld.

Daarna vond ik het nog tijd om even de geïnstalleerde programma's door te lopen. Er konden er 2 weg. Een schamele 248 MB, maar schijnbaar gebruikte 1 van de 2 veel op de achtergrond, want in totaal won ik 4 GB met het verwijderen van deze 2.

Ik versleepte nog een en ander naar andere mapjes. Maar de 30 minuten vlogen voorbij. Ik denk nog wel een 2e sessie nodig te hebben, maar dit gedeelte is in elk geval al weer gedaan. Nu regelmatig even de logs legen en bestanden nalopen. Wie weet houd dat de laptop wel een stukje sneller.


2 opmerkingen:

  1. Altijd fijn zo'n digitale opruim sessie!

    Je doet via Google+ (automatisch...) mee op mijn andere blog www.ateliereem.blogspot.com met mijn GiveAway van 2 Vilten Harten als ik 50 volgers heb.
    Tenminste als je dat leuk vindt...
    Wil je me daar dan laten weten wat je lievelingskleur is, voor het geval je wint?

    Lieve groet, Eem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo ja opschonen moet ik hier ook nog eens. Gelukkig heb ik een externe harde schijf waar ik steeds alle foto op zet, maar ja de rest moet ook een keer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Inge