zondag 10 maart 2013

#18/365 De vensterbank bij de eethoek

Ik begin gelijk maar met het eindresultaat
Gisteravond hadden we een feestje, dus ik moet zeggen dat ik eigenlijk 0,0 zin had om vandaag een plankje / kastje / hoekje te doen. Maar manlief kwam met een goed idee, als ik de vensterbank opruimde zorgde hij voor het zemen van het raam. En tja dat laat ik me geen 2x vertellen natuurlijk.

Dus toch richting de keuken een sopje maken voor manlief en vervolgens maar richting de vensterbank om m leeg te trekken.




En hier begon ik mee
 Uiteraard moest er een kopje thee bijkomen.
 Alle spullen maar op de grond neergezet waar het uit sorteren gelijk al begon.
Bekijken en verder uitzoeken
Dit mag weg

 2 glazen in de doos voor de kringloop. 
Zakdoekjes en 2 van die gekke C1000 poppetjes mogen in de kliko en een oud papiertje voor de papierbak.

Kookboek kan naar boven, naar de rest van de kookboeken. Even uitzoeken, alcoholtesters, cd's en parkeerkaart op het dressoir, die mogen in de auto.
Een bakje met spullen die naar boven moeten.

Links op deze foto zie je pot met spullen die toch ook in de kliko mogen. Het bakje is kapot, maar de andere 2 mogen blijven. En komen ook weer in de vensterbank te staan. 1 bakje met restanten vakantiegeld en een bakje met losse troepjes van manlief daar mag hij later nog eens over oordelen.

Het rieten mandje met kaarsen is een stofnest. De kaarsen mogen op het vierkante bakje terug in de vensterbank. De rest uit het mandje gaat weg en het mandje krijgt nog wel een nieuwe bestemming in huis.

Van de vaas die er stond heb ik nog een exemplaar, dus die ben ik snel gaan pakken. Mooi bloemen erin (wel neppers) maar voortaan zie je dus dit als je binnenkomt in mijn woonkamer:

Wel hebben we de gordijnen altijd iets dicht zitten (voornamelijk voor inkijk van de buren uit). De orchideeën mogen dus mooi achter het gordijn tot er weer bloemen zijn. En als ze daarna uitgebloeid zijn ga ik ook daar maar eens afscheid van nemen. Want vind het zonder bloemen toch altijd maar een zielig ogend plantje. Kan ik vast wel wat beters voor verzinnen.

En hopelijk word het snel lente, dan kan ik het terras ook weer neerzetten zoals het hoor en de tuin weer een beetje in het gareel gaan brengen.

Fijne zondag nog allemaal, ik ga even van mijn nieuwe uitzicht genieten, met een lekker bakje thee.

4 opmerkingen:

  1. Wat een goed voorstel van manlief! Het stimuleert als de huisgenoten meedenken met het opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel donker, die gordijnen half dicht. Heb je geen leuke buren, of hebben ze te veel vrije tijd? Machteld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. beetje late reactie, dacht dat ik m al beantwoord had. Maar niet dus.

      Nee ik heb hele leuke en lieve buren, met ook hele leuke en lieve kinderen (tenminste nog wel, ze moeten de pubertijd nog in). Maar als ik uit t werk kom, wil ik ook wel eens ongegeneerd op de bank neerploffen en even rustig bijkomen zonder gelijk mijn aandacht onder de buurkinderen te moeten verdelen.

      Bovendien staat nu in de winter de tuinkast ook daar. En dat vind ik ook niet zo'n charmant gezicht eerlijk gezegd.

      Verwijderen
    2. Vitrage geen optie? Anders is het zeker zo donker in huis. Mijn woonkamer grenst aan de straat en ik vind het ook niet zo lekker als iedereen zo naar binnen gleurt dus ik heb altijd de vitrage dicht zitten daar. Ik vind het heerlijk en toch licht ;-)

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Inge