vrijdag 1 maart 2013

12#365 Een nieuwe functie

Een nieuwe functie, ja deze heeft toch even wat inleiding nodig. Want waar ik begon met de 1e klus in deze blog, kwam naast een netjes opgeruimde hal ook een tafeltje vrij. En wat heeft een mens in de rest van zijn huis nu aan een veel te smal tafeltje.

Gisteravond tijdens een bakje koffie viel bij mij in elk geval het spreekwoordelijke kwartje. Ik zit namelijk al tijden te zoeken naar een leuke kaptafel voor bij ons op de slaapkamer. Niet dat ik ook maar iets kan vinden wat of naar m'n smaak is of binnen het budget valt. Maar dit haltafeltje zou wel eens heel goed dienst kunnen doen als kaptafeltje.




Dus het plan was gemaakt. Vandaag ben ik bij thuiskomst uit het werk gelijk naar de zolder gegaan. Het tafeltje stond daar namelijk ondertussen gruwelijk in de weg te staan en sleepte het naar de slaapkamer. Vervolgens terug naar de zolder, op zoek naar een oude spiegel, waarvan ik 100% zeker ben dat ik die ergens bewaard heb. En warempel, spiegel is gevonden.... Qua kleur en alles past voor nu nog niets bij elkaar, want een krukje in beuken van de I.kea, het tafeltje en een witte spiegel. Maar dat is voor latere (lees voor beter weer) een zorg. Dit kan ik heel mooi in 1 kleur krijgen, maar dat kan (en gaat) wachten. Tenminste tot ik buiten kan gaan zitten / staan met de spullen en het geheel kan spuiten / verven en vooral schuren zonder dat ik een paar uur later in de lucht / stofjes ervan moet liggen slapen.

het kwartje dat viel....
Helemaal in mijn nopjes met deze geniale oplossing en hoe mijn plan tot uiting komt, ben ik het fototoestel vergeten te hand te nemen. Maar niet getreurd, de na-foto is er uiteraard. Want mijn spulletjes moesten natuurlijk gelijk ingeruimd worden. En eigenlijk heb ik een beetje last van tig vliegen in 1 klap nu.

Geen tafeltje wat meer doelloos ergens in de weg staat te staan.
2 mandjes minder in de badkamer.
Een doelloos geworden pennenbakje wat weer een functie heeft gekregen.
Planchet in de badkamer ook gelijk een stukje leger door het verdwijnen van de deo, haarfohn, parfums en mijn borstel.
En voor mij toch wel de klap op de vuurpijl: ik heb eindelijk na een zoektocht van 2½ jaar mijn kaptafeltje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Inge