donderdag 28 februari 2013

10#365 Adminstratie is van start (dag 1)

Vandaag heb ik een start gemaakt met een wegwijs komen in de administratie. Ik heb met mezelf afgesproken, omdat dit een grotere klus word, dat ik hier maximaal 20 minuten aan werk per keer. Op die manier gaat het wellicht niet helemaal tegenstaan, want heb nogal wat weg te werken.

Dit hoekje blijft voor een later
moment
Dus dag 1, start 17:50, kookwekker op 20 minuten en starten maar.
Ik loop naar de schuur en pak hier een grote doos. Vervolgens richting het dressoir ..... ** foto ** he wat balen dat hoekje op het dressoir is ook helemaal niets, mss voor straks na de koffie nog.... nee morgen maar doen dan heb ik toch niet veel tijd en kan ik toch mooi een klusje doen.

Euhhh waar was ik, o ja dressoir, lade open...... allemaal papperassen. Hup de rekeningen die nog betaald moeten worden, post die nog actie nodig heeft parkeer ik weer terug in de la, maar de rest in de doos. Op naar lade 2 van het dressoir....... He balen hier ook al zo'n rommelig hoekje..... niet aan denken doorgaan..... anders zijn je 20 minuten zo voorbij.

La open, uitzoeken wat echt nog actie nodig heeft.. dat mag in la 1. De rest alles in de doos.


Doos mee naar boven, naar de kamer waar ik dit werkje voor de rest zal gaan uitvoeren. Deze parkeer ik dus mooi even bovenop de kast.
Gelijk de ordners erbij waar ik alles in op wil gaan bergen.

Resultaat administratie na dag 1
Op naar zolder, naar mijn administratie die ik al ooit eens heb gedaan. **** pringgggggggggggg**** Helaas ik heb de mappen en dozen al gevonden, die mogen nog naar de kamer, dan kan ik daar met de volgende sessie gelijk met alles bij de hand aan beginnen.

Hmmm..... volgende keer reserveer ik wel een tijdsspanne van 45 minuten. Want dit is echt voorbij gevlogen (en heb t idee nog niets gedaan te hebben, als alleen alles in een doos te verzamelen).

2 opmerkingen:

  1. Je hebt in ieder geval alles verzameld dat is al heel wat!

    Misschien mag ik je een tip geven?
    Koop drie tijdschrift-houders of dozen (a4), Plak er stickers op: eentje voor 'lezen', eentje voor 'doen' (dat is dan de inhoud van je lade :-), en eentje voor 'bewaren'.
    Als je dit elke dag even doet met de post die binnenkomt kan je in alle rust de rest opruimen, zonder te denken "oh jee, als ik straks klaar ben, kan ik weer overnieuw beginnen...".

    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de goede tip. Had toevallig gisteren al iets aangeschaft om zoiets in te voeren. Wil ik vanavond even voor gaan zitten en een blogje aan gaan wijden.

      Niet helemaal zoals je hier omschrijft, maar het komt wel in de buurt :)

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Inge